måndag 2 juli 2007

Människa också

I dag har jag fått paket! Skorna, Soft Gray och tröjan jag beställde från La Redoute har äntligen kommit. Skorna är jättefina men utan klack. Jag hade fått för mig att det var ett par sandaletter.

Visst är de söta?!

Jag smet in en sväng på Pressbyrån för att köpa lite halstabletter (för de räknas ju inte som godis, eller hur;-) och fick för mig att jag skulle handla sommarens lektyr i tidningsväg så samtidigt som jag står där och spanar in DV ringer telefonen (för den hade jag inte kopplat bort) och en levernatör ringer och vill veta hur det ekonomiska läget ser ut egentligen. SÅ där står jag och tittar på modetidningar och förklarar vad arbetsmarknadsministern har sagt och hur vår budget ändrats under året. Goldengirl skrattade gott när jag berättade på jobbet och sa att du är inte bara "Lanare" du är människa också. Tänk så sant!

Vilka tidningar jag köpte? DV till mig, med pocketbok, Hus&Hem till mig, också med pocketbok, Allt om historia till Maken, Skejtboardtidning till Junior och en knep och knåp Kalle till Minor. Det är bara några korsordstidningar som saknas sedan är vi "all set" för sommaren.

Här kommer dagens (solen skiner ju faktiskt):

Jag har på mig klänning från Rabalder, kofta från Lindex, skor från Esprit och halsband från Påhittiga Pärlhalsband.
Javisst ja, jag lovade ju Fullfart receptet på en av midsommarsillarna. Den finns länkad till höger.

3 kommentarer:

Fullfart sa...

Tack för recepten! Du får gärna lägga ut fler recept, tycker både en av döttrarna och jag. Tyvärr blir nog receptet inte använt innan vi startar vår semester norrut. Hoppas på sol och inga mygg!

Åsa sa...

Jag ska försöka få till lite fler recept i morgon när jag har lite mer tid. Några särskilda önskemål:-)

Klimakteriehäxan sa...

Jättefina sandaler. Googla på "Det är jag som är flickan med de röda skorna" så får du veta vem det är!