söndag 29 juli 2007

Tillbaka!

Efter nio dagar i Norrbotten är vi tillbaka hemma. Vi har haft det hur bra som helst med perfekt väder, sol, fiske, båtturer och långa promenader (tack för sällskapet Jenny!). Junior och Minior har fått mer fisk än någonsin på spö och vi la nät en gång och fick upp 120 aborrar. Det är visserligen sagolikt gott med filead aborre men att ta loss, rensa och filea 120 stycken är inte roligt. När vi var som flest stog vi 8 stycken nere vid båthuset och slet och ändå tog det nästan 3 timmar innan allt var klart. Till och med Minior tröttnade på att köra ut fiskrens med båten, så till den milda grad att han på natten pratade i sömnen och sa" båtmotor? -Jag orkar inte mer!". Svärfar var snäll och plockade hjortron åt mig och svägerskorna så vi har med oss både filead aborre och flera påsar hjortron hem. Recept kommer! Och kanske lite bilder också. Nu ska jag lägga mig och läsa i min kanonbraiga(vad sägs om det ordet Fullfart?) bok. Efter 11 timmar i bil är jag lite mör...

2 kommentarer:

Fullfart sa...

Jag gillar ordet skarpt!! Vilken är det? Vad skönt det låter med er Norrlandsresa.

Åsa sa...

Jag läser Historikern av Elisabeth Kostova. Det står förresten i höger spalten:-)