onsdag 29 augusti 2007

Apropå listor!

Som jag konstaterat tidigare är det kul med listor. Så jag ska försöka komma med några. Med mer eller mindre jämna mellanrum. Den första blir ganska enkel, man måste ju träna lite ;), den handlar om film.
Mina fem bästa filmer, blandade kategorier:

Ett rum med utsikt, en underbar och lite märklig film

Sagan om ringen, trilogin. Om jag måste välja en av dem blir det nog Sagan om de två tornen.

Brokeback mountain underbar och sorglig film som inte bara handlar om homosexuellt förhållande utan egentligen lika gärna om vilket oaccepterat förhållande som helst, mellan olika religioner, mellan olika hudfärg osv.

Stekta gröna tomater, en film om oerhörd vänskap.

Matrix, sci fi på mycket hög nivå.

Du får gärna hänga på och göra en egen lista.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint du har möblerat om på din blogg! Kanonbra. Ha det gott!

Anonym sa...

Fattar inte varför det inte går att länka från mig...provar igen

Anonym sa...

Fel igen....

Åsa sa...

Länk problem kan vi ha lite till mans :)
Tack, visst blev det bra?

Fullfart sa...

Hmm, jag gillar att läsa andras listor för att få tips, men därifrån att fixa en egen känns motigt. Här kommer dock ett försök, få se om jag kan få fram fem:
Sound of music var min film från ungdomen, jag såg den på bio säkert fem gånger då, men har även sett den som vuxen med mina barn - lite rolig, romanisk men samtidigt tragisk med tanke på när det hela utspelade sig.
Pretty woman, en måbra film.
SOS sällskapsresan - eftersom jag gillar Lasse Åbergs sätt att lätt överdriva olika typer av människor så det blir humoristiskt.
Brokeback mountin - håller med dig!
Kan tyvärr inte komma på en femte film! Ingen hög nivå på filmer, men å andra sidan tittar jag på film för avkopplingen (de få gånger som jag lyckas slita mig från böckernas värld)-

Åsa sa...

Fullfart: Sound of music är en favorit här också. Jag tycker att den går alldeles för sällan på tv så jag har köpt den...
Du får väl slänga dit en hillman deckare elelr nåt;)