onsdag 1 augusti 2007

Sol och skrapsår

I morse bestämde vi oss för att åka och bada, Maken och jag. Ingen av barnen ville följa med. Det var lite si och så med solen men det blev bättre ju senare på eftermiddagen det blev. Så när det äntligen såg rätt hoppfullt ut ringer mobilen och Minior har ramlat på cykeln och skrapat sönder armbågen, knät, smalbenet och en tå och dessutom fått grus i eländet. Maken tycker ändå att jag är för "klemig" med honom som vill åka hem och ta hand om det. Men hallåå! Har du någon gång försökt göra rent ett stort sår med grus på din egen armbåge och sedan få dit någon form av blodstoppande plåster? Jag kan det inte och det tror jag inte att 14-åringen kan heller (och inte Maken heller för den delen, som knappt tål att se blod, så det så). Så nu är vi hemma i alla fall och sonen är rengjord och omplåstrad med fyra olika sorters plåster och ligger på soffan och ser lite matt ut.

Nu ska jag åka och hämta ut mitt paket från H&M som jag knappt kommer i håg vad det är i, så det blir förhoppningsvis en glad överraskning.

En dagens så länge:

Klänning från Koola Anna, bälte från New Yorker och skor, halsband och armband från Top Shop.

Inga kommentarer: