onsdag 22 augusti 2007

Veckans bokfemma!

Jag tänkte ge mig på Malins bokfemma den här veckan.
"Veckans tema för Bokfemman är svensk litteratur. Nämn dina 5 favoriter, böcker eller författare av den svenska litteraturen." Okej:
Jan Arnald: Barbarer
Kerstin Ekman: Simon och ekarna
Harry Martinsson: Vägen till Klockrike
Stig Trenter: Sturemordet
August Strindberg: Röda rummet

Jag hittade inte Trenterboken på nätet, därför blev det ingen länk. Om ni undrar varför jag alltid länkar till pocketvarianten så är det för att jag helt enkelt tycker bäst om pocketböcker eftersom jag alltid kan ta dem med mig i handväskan. Jag går ingenstans utan en bok ;-)

6 kommentarer:

Maria sa...

Å, Simon och ekarna bara måste jag läsa om. Jag läste den för rätt länge sedan och kommer inte ihåg så mycket alls av den, men så började mamma prata om den och då blev jag genast sugen på att läsa den igen. Nu är det flera bokfemmedeltagare som har nämnt den också. :)

Åsa sa...

Maria: Ja, visst är den ljuvlig. Det var rätt länge sedan jag läste den så det börjar bli dags att läsa den igen.

Mie sa...

Sund inställning! Gå ingenstans utan en bok:)

Myrkott sa...

Nu är det många som har haft med Simon och ekarna och jag håller med dig! Och som Maria sa: den får man nog läsa om nu... :)

Åsa sa...

Mie: Eller hur?!!!:)
Myrkott: Jag har inte kollat runt så mycket än men det är ju lite kul att det finns en som många gillar när det finns så himla mycket bra att välja på.

*Malin* sa...

Jag föredrar också pocketböcker. De är mysigare att läsa på ngt sätt. Och jag borde göra som du och alltid ha med mig en bok. Klokt! :-)