tisdag 9 oktober 2007

Veckans bokfemma

Ja, ni ser rätt. Jag tänkte klämma till med veckans bokfemma redan i dag!
"Temat för veckans Bokfemma är olästa böcker. Nämn 5 böcker som du velat/tänkt läsa länge och motivera varför du inte har läst dem."
Krig och fred av Leo Tolstoj, åhh jag skulle så gärna läsa någon av de tunga ryssarna. Och jag har försökt. Jag började läsa Anna Karenina men jag tappade bort mig någonstans bland alla namn på alla människor. I många fall flera namn på samma.
Bibeln, har jag väl i och för sig läst delar av men jag skulle vilja läsa hela, som skönlitteratur liksom. Och jag blir på något sätt avskäckt av volymen tror jag...
Koranen, när jag nu ändå är inne på religion... Den vore också ruggit intressant att läsa men jag har varken köpt eller lånat den och då är det svårt att läsa:)
Aniara av Harry Martinsson, jag har faktiskt ingen aning om vaför jag inte lyckats komma mig för och läsa den. Jag vill hemskt gärna.
Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams, jag som gillar både Fantasy och Sci fi och jag har ändå inte lyckats läsa den. Jag tror att det beror på att det varit så mycket snack om den att jag liksom tröttnat innan jag ens börjat.

4 kommentarer:

Mie sa...

Ha ha jag är med dig på alla fem;) Jag har faktiskt läst Brott o straff av Dostojevskij o det var en sann bedrift som jag inte är sugen på att göra om;)

Åsa sa...

Mie: Ryssarna ÄR tunga :)Men du tog dig ju genom en i alla fall...

eva sa...

Väldigt bra lista!!
Funderade på Krig och fred (och Brott och straff), men de finns inte ens i bokhyllan. Där finns däremot både Bibeln och Koranen så de hamnade även på min lista.

Åsa sa...

gigha: Ja, din är inte så tokig heller:) Pahmuk har jag också tänkt på rätt länge....