måndag 5 november 2007

Veckan bokfemma

Nu jädrans har jag fått upp farten. Här kommer veckans:"Veckans tema för Bokfemman är middagsbjudning. Välj fem fiktiva litterära karaktärer som du vill bjuda hem på middag och motivera dina val"

Vesper Jonsson ur Stieg Trenter böckerna. En stor liten gormet som också är spirituell och rolig.

Fröken Smilla ur Fröken Smillas känsla för snö. En smart och snabbtänkt kvinna som jag tror att jag skulle ha mycket att prata om med.

Claire Randall Fraser ur Diana Gabaldons outlanderserie. Snabbtänkt, rapp i munnen och rolig. Och vilka äventyr hon kan berätta om.

Snusmuriken ur muminböckerna. Jag skulle gärna vilja höra mer om all små och stora äventyr från mumrikens resor.

Laura Ingalls från Lilla huset på prärien. Tänk att få höra om hennes resa och inte minst få en del av recepten på den fantastiska mat de åt...

2 kommentarer:

Sara sa...

Åh Vesper och Laura vill jag också träffa!

Åsa sa...

Sara: Ja visst vore det härligt!