tisdag 13 november 2007

Veckans bokfemma

Tur att Malin fick ordning på sin inloggning. För annars är vi många som hade saknat bokfemman. Den här veckan: "Veckans tema är middagsbjudning, men den här gången för författare. Nämn fem författare som du skulle vilja bjuda hem på middag och motivera varför."
Med risk för att bli lite tjatig;)

J.R.R Tolkien är mitt första val. Dels för att jag tror att det skulle vara oerhört spännande att prata med en människa som har en så livlig fantasi och kan tänka utanför ramarna i så hög grad, dels därför att det finns så många frågor om hans värld som inte finns besvarade någonstans.

Diana Gabaldon för att hon verkar vara en så himla trevlig person. Också hon med en väldigt livlig fantasi.

Ernest Hemingway för att han varit med om så mycket och för att det vore spännande att se vilken sorts person han är "bakom" författaren Hemingway.

Elfride Jelinek för att hon verkar vara en väldigt speciell person som kan föra fram nya aspekter på gamla tankar.

Agatha Christie för att jag vet så lite om henne och för att det är spännade att se hur en person är som skrivit sådana klassiska deckare.

Så där ja, här har ni min femma den här veckan. Vad jag ska bjuda på ska jag nog ta och fundera lite på och kanske ha som nästa tema på Café Kanel.

Inga kommentarer: