söndag 17 februari 2008

Landets största bloggare!

Jag var just och kommenterade hos Hedgehog och insåg att det nog är ett helt inlägg!
Hon hade sett några av landet mest lästa "proffsbloggare" på tv och hade en del synpunkter (jag såg det inte men jag håller med generellt).
Jag tror att vi kan dela in bloggare i flera olika kategorier. Själv tillhör jag den skaran som helt enkelt bloggar för att det är kul och för att jag gillar mina läsare. Fördelen är att jag alltid kan skriva precis vad jag vill på precis vilket sätt jag vill. Eftersom jag inte tjänar pengar på min blogg och inte är beroende av att läsarna kommer tillbaka behöver jag inte bry mig alls. Jag gör som jag vill och har jag sedan några få (underbara) trogna läsare eller massor lite då och då spelar egentligen ingen roll för bloggens vara eller inte vara.
Ska du däremot tjäna pengar på din blogg och bli bjuden på allehanda jippon och så är det betydligt viktigare att skriva sådant som förväntas av dig. Hela tiden! Oavsett om du är modebloggare, matbloggare eller bara en allmän gnällspik, typ Alex Shulman.

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Håller med sååå mycket. Jag skriver för att jag vill, och att någon vill läsa är en bonus. Mina läsare är älsklingar, och jag tror/hoppas att de läser och säger vad de tycker. Pure love!

Anonym sa...

Exakt - kärleken till bloggen och dom som läser är liksom det som betyder något. Och tänk, om man var tvungen att skriva saker bara för att man har annonser, eller får saker/produkter... hemska tanke. Då slutade jag på en sekund :)

Åsa sa...

Anna och Sara: Precis så! Alla läsare är en bonus och älsklingar men jag skulle aldrig vilja skriva något som inte jag känner för vare sig för läsare eller annonser!