torsdag 15 maj 2008

Det resande ryggsäckfolket!

Ja, det är dem jag tillhör numera. Det syns så tydligt vilka som är pendlare på tågen. Vi sitter på ungefär samma ställe varje dag. Vi hivar fram våra bärbara datorer ur våra gräsliga ryggsäckar och när vi jobbat färdigt med dem sover vi som stockar. Vi knäpper jackorna och hänger på oss våra ryggsäckar innan tåget kommit fram till stationen och står i gången och väntar tills det är dags att kliva av.
Jag ska i alla fall försöka hitta en lite snyggare ryggsäck att bära datorn i men jag undrar om jag lyckas. Någon som har ett tips?


Psst: Jag såg Lasse Åberg på vägen till stationen i dag.... Inte hippt kanske men en bra kändis att börja med kanske.

6 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Inte pendlar du väl till Karlstad?! Stockholm gissar jag...

Åsa sa...

Jessika: Stockholm, fast jag kommer att vara en hel del i Karlstad också!

Petra sa...

Det konstiga är att varje gång jag är i Stockholm (nästan) så ser jag en kändis...senast Loa Falkman på centralen (gud vad liten han är. Det är inte Lasse Åberg):)

Åsa sa...

Petra:Nä han är inte liten:)

Var dags glimtarn sa...

Stumpan, tack snälla fina för de två underbara prada kopierna!!! De är så oerhört välgjorda fina + coola och passar perfekt! Maken sa fan vad coolt:) Jag berömmer dig på bloggen och ska lägga ut bild när jag hinner. Igen, alla borde ha en dito för de livar verkligen upp och sätte pricken över i:et på dagens klädsel:)!!

Åsa sa...

VDG: Toppenkul att de passade och att du gillar dem! Jag ser fram mot bild!