lördag 24 maj 2008

Utan näbbstövlar...

Det har blivit trendigt att vara miljömedveten. Äntligen säger jag som varit det sedan mitten på nittotalet när jag arbetade med Agenda 21 under några år. Och då menar jag mer miljömedveten än att skriva ut dubbelsidigt på papper och sortera sopor. Framförallt alternativa bränslen och längden på transporterna, men också mer kravmärkt mat att välja på och fler ekokläder. Nu vore det toppen om vi kunde få ordning på gruvindustrin också, framförallt dagbrott av olika slag. Nåja i sinom tid.
I dag har jag dragit ytterligare ett litet strå till stacken. Jag har gjort i ordning mitt eget grönsaksland med kravmärkt jord. Det blir både giftfritt och närproducerat.

2 kommentarer:

C. Meow sa...

Finns det kravmärkt jord? Låter jättebra. Fast jag har fyndat, det finns en gammal kompost med jättefin jord här på tomten. Ska bli så kul att äta sina egna giftfria grönsaker :D

Vad har du planterat?

Åsa sa...

camilla: Japp, Hasselfors har KRAV-märkt jord. Jag har planterat olikfärgade morötter, squash, rödbetor, ruccola, persilja, curryört och jordgubbar.