torsdag 5 juni 2008

Det vådliga pendlarlivet eller nyttan med att se evighetslånga tvserier

5 timmar tågresa från Malmö eller snarare 5 timmar och 25 minuter med förseningen. Från början hade jag 26 minuter tillgodo. När vi kom fram till Stockholm hade jag 1 minut att springa från perong 18 till perong 4 med packning. Jag såg bakänden på tåget när det åkte iväg! Och med all pollen i luften fick jag astma. Medicinen hade Maken norpat så den var i Västerås när jag var i Stockholm. Astma är INTE kul! Och när jag satt där och visslade med luftrören och hostade kom jag att tänka ett av Lost-avsnitten där IT-tjejen får astma och asiat-tjejen kommer på att eukalyptus hjälper mot astma. Och jag hade eukalyptustabletter i väskan!

(och ja det är den längsta rubriken hittills:)

4 kommentarer:

Peace in mind sa...

Men näe, fy! Funkade det verkligen med eucalyptustabletter? Hoppas att det blev en bar avslutning på den dagen:)

Åsa sa...

Anna: Det blev bättre, fast det var rätt skönt när jag äntligen kom hem till inhalatorn!

Petra sa...

Usch det låer hemskt! Jag har också astma, fast inte så farligt nu. Det blir psykiskt också när man vet att man inte har inhalator med sig. Jobbigt gånger två menar jag...Tur du tittar på Lost!

Åsa sa...

Petra: Precis, Fast det där med eucalyptusen var säkert psykiskt det med, men vad sjutton... det kändes bättre i alla fall.