torsdag 17 juli 2008

Stockholmsveckan i Visby

De flesta av oss känner väl till Almedalsveckan och Medeltidsveckan på Gotland, Stockholmsveckan hade däremot inte jag hört talas om i alla fall. Så för er som levt i samma okunnighet som jag:
Stockholmsveckan är när alla bratsen, eller Schtekarna som Junior säger, som brukar hänga på Stureplan drar till Visby (förmodligen kommer de från Båsta, veckan innan:). De hyr en stor båt i hamnen (om inte pappas redan ligger där) eller tar in på hotell i Visby. Med följer också ett gäng wannabees, mer om det i ett senare inlägg. Och sedan festar de, sover och festar och festar lite till. Helrören med vodka, ni vet de med spegelglasmosaik, och champanjeflaskor i ishinkar. Till lunch duger det bra med Brezeer, helst vattenmelon.
Själv tycker jag inte att det verkar så himla glamoröst. Under en 20 minuter promenad längs hamnen såg vi bland annat:
-En tjej i 20 år åldern, pratandes i mobiltelefon: - Lina och jag slog vad om vem som skulle ha sex först i dag och klockan är halv sju och jag har redan förlorat för hon har sex typ nu.
-En tjej i samma ålder, gråtandes mot, den förmodade, pojkvännens axel: - Jag har redan spytt och kolla hur mitt hår ser ut.
-En överårig brat (min ålder, typ:) skickar ur champanjeflaskan ur ishinken och pissar i den (manlig brat alltså).
Ett axplock bara från Visbys hamn klockan halv sju under Stockholmsveckan.

5 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Vad ska man säga... sorgligt.

Åsa sa...

Jessika: Eller hur?!

C. Meow sa...

Oj så skönt att man är gammal och tråkig om det där kallas nöjesliv ...

Anonym sa...

Som vanligt luktar det avundsjuka. Bit inte den hand som föder dig.

Åsa sa...

Camilla: Visst är det!
Anonym: Hehe! Föder mig?! Skulle inte tro det! Fegis!