fredag 24 oktober 2008

Tystnaden och lyxen

Ja som ni säkert redan har förstått är jag på resande fot igen. I går när jag åkte till Trollhättan fanns det bara plats i den tysta avdelningen på den biten som var med X2000. Bra tänkte jag. Då kan jag passa på att slumra lite då. Jo pytt. Det är mycket lättare att sova i de vagnar där det låter. I tysta avdelningen hörs varenda host, snörvel, harkel, halvsnarkning och godispåseprassel, för att inte tala om toalettdörren. Nä tacka vet jag ett mer eller mindre jämt oljud hela tiden:)
I dag är det lyxresa. Eller ja alltså, jag åker 1:a klass (alla andra platser var slut) på sunktåget som kommer från Göteborg. Det är i alla fall halvacceptabelt:)

2 kommentarer:

Petra sa...

Alla tåg som går från och till Gbg är sunktåg. Det är min erfarenhet. Första klass, tsss. Iaf till Malmö.

Åsa sa...

petra: Just precis!