torsdag 5 februari 2009

The headache from hell!

Jag skriver inte så ofta om den men som vanligt ger Pim mig en lätt knuff att skriva om saker. Och huvudvärken är något som jag för det mesta väljer att ignorera eller låter bli att minnas att den finns beroende på läget. Men om sannningen ska fram har jag ont i huvudet väldigt ofta. Jag kan ibland tänka oj vad länge sedan jag hade ont i huvudet. Då har det gått en vecka eller max två utan värk. Det är ju inte vettigt egentligen. Fast huvudvärken skrämmer mig inte. Men det gör den stora förbrukningen av olika typer av smärtstillande ibland. Och när de små pillren inte gör någon skillnad, som i somras. Då blir jag lite rädd.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Ja det är ju en smaksak det där med håliga jeans ;)

Åsa sa...

Alexandra: Visst är det det. Och jag hade det en gång i världen och tyckte det var supersnyggt:)

Petra sa...

Ja, usch ja - känns inte bra att knapra för mycket smärtstillande :-(

Solrosfrö sa...

stressrelaterat tror jag... Hade samma sak för ett antal år sedan. Nu har jag lärt mig varva ner och slappna av. Huvudvärken är som bortblåst. Visst - en gång i månaden kan jag ha lite ont men det är en enorm skillnad.

Åsa sa...

Petra Månström: Nej verkligen inte.
Fröet: Hmm, jo ibland men jag har haft huvudvärk sedan tonåren... Men det hjälper att äta rätt, sova ordentligt, träna och jobba lagom. Livet ser inte alltid ut så bara:)

Fullfart sa...

Håller med dig! Livet ser inte alls ut så! Vet hur det känns även om jag inte så ofta har migrän men jag har också haft huvudvärk sedan tonåren. Ofta också på måndagar!

Åsa sa...

Fullfart: Ja visst är det märkligt. När man borde vara som mest utvilad liksom!