måndag 28 december 2009

Nyårsdukning

Jag gör som jag brukar och läser inredningstidskrifter och annat för inspiration till nyår (ingen moodboard än dock:). Och jag har en liten fundering. Det är ju tjusigt och så med sliver och vitt och rosa och lila och sådär men har de alldeles glömt att de flesta av oss fortfarande har julgrejorna framme. Alltså lila och silver passar otroligt dåligt ihop med mina linnebeiga julgardiner med röda hjärtan på. Jag skulle vilja se lite inspiration som glamourar till ett julpyntat hem!

2 kommentarer:

Em sa...

Jag kan inte hålla med dig mer!! Jag hamnade t.o.m. på din sida när jag förgäves googlade nyårsdukning + rött! =) Jag har verkligen varken lust eller ork att plocka bort julen redan så jag tänker göra en nyårsdukning i vitt, silver med inslag av rött. Jag tänker dessutom återvinna så mycket som möjligt utav julen såsom julkulor, glitter etc. Rosor som bordsdekoration borde också göra känslan mer glammig...hoppas jag iaf!

Lycka till med din dukning!

Åsa sa...

Blauauge: Välkommen:) Det låter som bra idéer, jag tror jag provar något liknande! Lycka till du med!