lördag 12 december 2009

Snön ligger vit på taken del 2

Och alla är vakna. Det är inte mycket snö men en och annan flinga singlar det ner. För min del får det gärna snöa mer. Allt det gråa regnandet gör till och med mig trött och inte ens i Östersund hade de någon snö!
Här sitter förresten jag och äter lussebulle och dricker julmust och försöker i alla fall skaffa mig lite julstämning. Julmagasinen hjälper till lite. I år bestämde jag mig för att ha ett tema på julpyntandet. Levande ljus och blommor. (trots att jag faktiskt är allergisk mot flera av julbommorna. Men lite snuva kna jag leva med)Det var ett lyckat drag. Det riskerar inte att bli kitsch och det ger verkligen en känsla av jul. Lite hjälp får det också av varma färger på textilierna här hemma:)
Apropå blommor förresten så är jag inge vidare på krukväxter inomhus men jag skulle ALDRIG byta ut dem mot fejk. Då är jag hellre utan!

Inga kommentarer: