söndag 25 april 2010

Var smart nu Flicka!

Jag har hela klädkammaren full av kläder. Faktum är att det knappt får plats. Men precis som finaste Fröet saknar jag ändå vissa plagg. Just nu har jag hur mycket toppar som helst. Jag borde ha shoppingförbud på toppar i ungefär ett år framåt (jo den är ju trolig). Men jag kan ju inte gärna gå med rumpan bar så alla dessa toppar behöver någon form av nederdel att matcha med. Och det är här bristen uppstår. Jag har på tok för lite kjolar (nja det var ju en sanning med modifikation, sommarkjolar är det som saknas) och jag äger för tillfäller inte ett enda par jeans som jag kan tänka mig att ha på mig en hel dag. Och andra byxor ska vi inte tala om. (nu är jag ju visserligen ingen byxmänniska och ännu mindre jeans, men ibland kan det vara trevligt med lite omväxling).
Så slutsatsen! Shoppingförbud på toppar (tunikor, blusar, tishor m.m) och shoppa loss på framför allt byxor. En eller annan kjol kan gärna få följa med hem också.

6 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Ska vi nånsin lära oss?

Åsa sa...

Fröet: Förmodligen inte:)

Pia Wester sa...

Av nån märklig anledning dras man ju bara till sånt man har massor av!

Åsa sa...

FFP: Visst är det underligt. Och fast jag vet vad jag behöver och inte så blir det så i alla fall!

Petra sa...

Men det är ju för att det är mycket lättare att shoppa överdelar...man blir inte så deprimerad då :) (obs att det här gäller mig själv, med tendens till päronform)

Åsa sa...

Petra: Toppar är på något vis mycket roligare. Byxor är faktiskt ganska trist när jag tänker efter.