tisdag 8 juni 2010

Rätt kläder vid rätt tillfälle?

Alltså det här med att bestämma vad man ska ha på sig i flera dagar redan på söndagen kan vara lite vanskligt. Särskilt som jag försöker packa så lite som möjligt. För det mesta funkar det hyggligt. Jag har ju varit med förr om man säger så. Men den här veckan, eller i alla fall just i dag gick det så där. Chefen kom nämligen på i går att jag skulle med på ett möte med alla möjliga VIP här i Götet eller rättare sagt i Västra Götaland. Och den här veckan har mina outfits utgått från min ack så fina kofta från Jumperfabriken. Och visst är den ljuvlig men den gör sig liksom inte riktigt på en kavajtillställning. Jag äger många kavajer. I alla möjliga färger och former. Men de hänger alla så fint så i min klädkammare i Västerås. Så jag fick vackert traska på möte i blus från Odd Molly, vita capribyxor och så kofta då. Och jag kände mig som kusinen från landet. Visserligen en rätt upphottad sådan men likväl. Som tur var hade jag ett par klackar att sätta på fötterna i alla fall. Det andra paret skor jag har med mig är ett par vita tygskor...

4 kommentarer:

Mie sa...

Men Odd Molly är iaf en väldigt tjusig kusin från landet! Hoppas bara att de fattade det;)

Åsa sa...

Mie:Det hoppas jag också, fast jag misstänker att de inte hade en susning med tanke på hur genomsnittsåldern såg ut:)

Peace in mind sa...

det där med kavaj på kontoret...utifallatt...det låter smart. Kör på det till nästa vecka!

Åsa sa...

Pim: Det ska jag absolut:)