måndag 20 december 2010

Testar och recenserar

Ja först måste vi ju ha klart för oss vad det verkligen handlar om (allt enligt Wikipedia förstås:)
"En recension är en redogörelse för t.ex intrycken från en kulturprodukt, en vara eller en tjänst, och dess kvalitet i jämförelse med andra produkter i samma klass."

Så då kör vi. Och först ut är Hemp hand protector från Body Shop. Jag har förtvivlat torr hud och framför allt händerna tar rejält med stryk under vintern. Just under den här årstiden smörjer jag händerna flera gånger om dagen och jag kan överhuvudtaget inte ha händerna i vatten utan att smörja dem efteråt så en riktigt bra handkräm är ett måste.

På dagarna (de 29000) använder jag body butter också från Body Shop och på kvällen brukar jag smörja med Locobase repair (eftersom den är för kladdig att ha på dagen) och precis så är det med Hemp hand protector också. Och den luktar lite skumt också så att använda den på dagarna ( de 29000)är uteslutet i alla fall för mig som är rätt doft känslig. Men om jag smörjer in händerna och faktiskt även fötterna på kvällen så är de ljuvligt mjuka på morgonen. Och om jag gnuggar lite extra på nagelbanden så blir de också fina och välvårdade. Eftersom den är så kladdig är den också rätt dryg

Hemp hand protector 125 kr för 100 ml.

Hemp hand protector från Body Shop får 4 av 5 träskor (!) av mig.

Inga kommentarer: