lördag 1 januari 2011

Både snygg och säker?!

Att jag blivit Kärring, eller hellre Tant faktiskt, har vi ju redan konstaterat. Så nu har jag fått tantproblem. Göteborg är täckt av is. På gator och trottoarer alltså. Så det enda skoalternativet är typ Bally-kängor. Och det är verkligen skittråkigt att lufsa runt i när det inte är så där en 20 minusgrader. Jag vill ha mina fina höga stövlar med klack eller mina Acnekopior. Men det går inte för då kommer jag helt säkert att ramla och bryta något. Så då skulle jag ju behöva ha ett par broddar. Men broddar och snygga skor är ju inte precis någon höjdarkombination. Ni inser: moment 22?!

7 kommentarer:

Birgitta sa...

Haha, jag ÄLSKAR mina Clarks, lufsar runt i dem eller Haglöfs kängor vart jag än ska. Dessutom har jag broddar när jag går till/från jobbet och motionsgår.
God Fortsättning!

Åsa sa...

Birgitta: Jag börjar luta åt broddar...

Fullfart sa...

Tant låter mycket trevligare än kärring, tycker jag. Jag tror du står ut ett tag, bättre det än att bryta armen eller så.

Åsa sa...

Fullfart: Du har så rätt. På båda:)

pralinen sa...

Jag kör ballys ute och snyggare inne... och tant kanske man är då men hellre det än tok ;-)

Solis sa...

Oj, vad du är duktig att blogga. Jag hinner inte med att skriva en bråkdel av vad du gör, trots att jag är "friherrinna".
A pro på skor och hala vägar......rekommenderar jag rejäla! Jag halkade i början av säsongen och bröt armen. Nu har jag skaffat halkskydd!

Åsa sa...

Pralinen: Absolut hellre Tant än Tok:)
Solis: Vana;) Ja det var ju just det. SÅ jag fortsätter väl med tråkskor och kanske till och med broddar:)