torsdag 14 juni 2012

Personal space!

Mmm det har jag gott om, dvs jag tycker inte om när folk kommer för nära. Rent fysiskt alltså, eller inte på annat sätt heller om de inte är människor jag känner väldigt väl. Men tillbaka till det fysiska utrymmet. När man som jag helst inte vill ha folk nära inpå sig är det en utmaning att åka tåg i fyratimmars svep ett par gånger i veckan. En del människor har verkligen ingen känsla alls för att hålla sig på sin kant, i sitt utrymme och inte i mitt. För på tåg är det utrymmet mycket litet. Så jag tränar på att inte irritera mig för mycket och ibland ger jag upp och armbågar människan lite lätt (till att börja med, om de fortsätter tar jag i lite mer:). Det går sådär kan jag säga. Så jag hjälper till lite på traven genom att linda in mig i sjal och stoppa hög musik i öronen för att få någon slags känsla av avskildhet.

Inga kommentarer: