fredag 24 augusti 2012

Vad är tricket?

Alltså tricket hur det blev -8 kg. Ja det är ett ganska intressant trick faktiskt. Jag var och lyssnade på en föresläsare som pratade om att orka. Och han beskrev bla hur man äter smartast. Bra kolhydrater på morgonen när du behöver mycket lite snabbare energi, kolhydrater, protein och grönsaker vid lunch när du behöver orka halva dagen och proteiner och grönsaker på kvällen när man inte behöver någon snabb energi eftersom du snart ska sova.
Uppdatering: Ja för er som läser noga är det alltså inte någon diet för att gå ner i vikt utan ett sätt att äta för att orka med både jobb och fritid. På mig råkade det också leda till att jag gått ner i vikt, vilket ju iofs kan bero på att jag orkar röra mig mer:)
Hanna Hellqvist skriver klokt om vikthetsen här!

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Låter så himla bra!! Du ser ut att må bra också!

Åsa sa...

Spader: Jag mår fin fint:)