tisdag 9 september 2014

Diverse gnäll

Det bloggas för lite det gör det. Men just nu känner jag mig mest bara gnällig. För en massa småsaker som muskelbristning i vaden och en natt med huvudvärken from hell. Eller som att det är omöjligt att välja kläder för den här väderleken, eller att mjölken är konstant slut hemma. Det blir så när det är 5 (och ibland 6) vuxna när man är van vid 2,5. Och om någon undrar så är det kocksonen som räknas som halv eftersom han nästan aldrig var hemma när han jobbade. Han jobbar inte för tillfället eftersom han snart åker till Austrailen. I ett helt år!!!! Också något att känna sig lite lätt gnällig över. Missförstå mig rätt. Jag tycker det är toppen att han åker men jag kommer att längta ihjäl mig. Det är ju långt som satan till Australien liksom...

4 kommentarer:

Katarina sa...

Väldigt långt till Australien är det.

Och väldigt irriterande när mjölken är slut.

Du har helt klart anledning att gnälla.

Kram.

Åsa sa...

Katarina: tack! Känns verkligen som värsta i-landsproblemen. Men ibland är det skönt att få gnälla lite

Miss Upsey Daisy sa...

Åka och hälsa på honom? ;-)

Åsa sa...

Miss UD: Tanken har slagit oss