tisdag 28 augusti 2007

Veckans bokfemma!

Den här veckan har hon varit riktigt klurig, Malin med bokfemman.
"Veckans tema är facklitteratur. Nämn 5 böcker som säger något om dig själv, vem du är och vad du gör på fritiden mer än läser."
Jag som knappt läser facklitteratur på fritiden. Jag läser hellre facktidskrifter. Jag skulle också kunna ta alla fem som kokböcker. Men det ger ju bara en väldigt smal bild av mig och min fritid. Nåja, jag gör ett försök:
Rosendals trädgårdscafé av Monika Ahlberg, en av alla mina underbara kokböcker. Den här gillar jag både för att den är undebart vacker och för att den har recept som inspirerar till stordåd i köket.
Två systrars söta av Lisa och Monica Eisenman, underbara bilder och osannolikt goda bakverk.
Scenario planning, managing for the future av Gill Ringland, är egentligen en kursbok men den tål att läsas igen. Scenarioplanering är något av det mest utmanande, intressantaste och roligaste man kan hålla på med.
Skakat av Katri Hilden, 170 spännande cocktails mer behöver jag inte säga?!
Compact living av Lorrie Mack får symbolisera mitt intresse för inredning även om jag mest läser tidskrifter.

2 kommentarer:

*Malin* sa...

Ni är två som rekommenderat drinkböcker den här veckan så nu har jag fått två bra förslag. :-) Man gör ju bara samma gamla hela tiden - jag skulle verkligen behöva en sån bok o testa ngt nytt.

Åsa sa...

Malin: Då kan jag verkligen rekomndera den här. Jag har andra men den här är både snygg och användbar;)