måndag 10 september 2007

Rotarylunch!

Alltså... ibland är man inte riktigt beredd och det här kom väldigt plötsligt:-) Jag var på ett möte som slutade vid lunch när en av mötesdeltagarna säger att nu ska jag på Rotarylunch och vara referent. Okej, tänker jag, jag fattar inte ett dugg vad du pratar om men det är säkert bra. För mig är Rotary lika skumt som frimurarorden eller nåt. Sedan säger hon i samma andetag; -Du kan väl följa med mig. Det blir trevligt. Jaha, så där befinner jag mig plötsligt i garderoben på Rotary och får intruktioner om att resa mig och nicka åt alla när jag blir presenterad(!) och naturligtvis hälsa ordentligt på alla runt bordet. Och jag måste inte hålla något tal eller anförande eller så. Nähä! vad synd, jag som hade förberett ett långt ett...INTE.....
Så här efteråt måste jag säga att jag fattar fortfarande inte vad det hela går ut på liksom. Någon annan???
Nä jag kunde väl tro det!

Inga kommentarer: