fredag 7 september 2007

Tröstätare eller matmissbrukare?

Alltså, vissa människor behöver ta en öl eller en drink, andra behöver flera. Vissa människor behöver ta en cigarett eller två. En del ger sig ut och springer en mil. För att hantera obehag, ilska eller frustration till exempel. Själv är jag uppenbarligen "matmissbrukare" eller i alla fall tröstätare.
I dag var en riktig "fy fan vilken djävla skit dag" och dessutom storhandlar dag. Så jag kommer naturligtvis hem med ett ton smågodis och Ben & Jerry-glass, dessutom vet jag att jag har en bit lagom mogen Saint Agur ost att äta med kex och plommonmarmelad och så fick jag med mig hem ett alldeles nytt te (i alla fall för mig) också. Förpackat i en alldeles ljuvlig ask och det dofta underbart av kardemumma, kanel och ingefära.



Nu ska jag ta en lite bloggrunda för att muntra upp mig och sedan ska jag gå och frossa.
Ha det gott ni också där ute ;)

3 kommentarer:

Mie sa...

Hoppas det smakade gott! Och du, du har väl inte dåligt samvete? På fredagar FÅR man frossa, så det så;)

Åsa sa...

Mie: Mmmm,supergott. Tack det behövdes verkligen.

Anonym sa...

I know...