söndag 17 februari 2008

Ohh ajajaj!

Jag tänkte gå och lägga mig och läsa. Och började som vanlig med att peta ut högra linsen. Den knölade ihop sig i ögat och gjorde vansinnigt ont. Tillslut fick jag ut den och ve och fasa! Det fattas en bit, typ en fjärde del. Och jag petar och pillar och blir rödare och rödare i ögat. Jag ber Minior om hjälp men han hittar inget. Och då gapar jag på Maken att nu får han komma över sin ögonfobi och komma och hjälpa mig. Men han skyller på att han inte fått sina nya glasögon fast jag tror att inte tittade alls egentligen.
Så nu tror jag att jag går omkring med en fjärdedels lins i ögat. Hmmm...

9 kommentarer:

Petra sa...

Fy och usch, linser kan vara bråkiga! Men förr eller senare kommer den ut.

Åsa sa...

Petra: Ja, jag hoppas det. Nu skaver det inte längre i alla fall.

Peace in mind sa...

Du måste se till att fixa linsen, så du kan fortsätta med dina mormorsrutor. Jag är kär!

Åsa sa...

Anna:Jag är på G:) Jag gjorde min 30:e ruta i helgen. Nu är bara frågan vad jag ska göra med dem igen.

Peace in mind sa...

Å jag har massa bra förslag. Funkar det med yllegarn också?

Ninnie sa...

Ojoj, det där lät inte bra...Kanske måste du gå till optikern o kolla? En gång var jag i affären o handlade, det var skrapigt i ena ögat o jag gnuggade lite. Hoppsan, ena linsen försvann, tänkte jag. Gick "enögd" hem, skulle sätta i en ny lins. Plopp, så ploppar den "tappade" linsen fram, den hade vikt sig på nåt sätt o fastnat i yttre ögonvrån!

Åsa sa...

Anna: Orginalrutan är i ylle, Shoot baby!
Ninni: Luriga rackare linser. Jag tror att den åkte ur i morse faktiskt.

Peace in mind sa...

Kollade på nån sida om rutorna, så fina, men det verkar oöverstigligt. Jag börjar nästan gråta när jag ser såna där små scheman, med beskrivning och hela kittet!

Åsa sa...

Anna: Skicka dem till mig så kan jag väl titta på det i alla fall:)