onsdag 6 februari 2008

Tjuvlyssnat!

Det är nog bra att tänka sig för lite när man sitter och babblar på en fullproppad buss. I dag satt två herrar, uppenbarligen jobbade de på kommunen, och snackade skit om min arbetsplats i detalj. Jag hade god lust att luta mig fram och säga "Hejsan, jag jobbar på den myndigheten och vill ni fortsätta att ha ett bra samarbete med oss så föreslår jag att ni gör er kritik konstruktiv i stället och tar den med berörda chefer", men jag fegade ur, tyvärr...
Men nu vet jag var deras brevlåda bor... *mummlar ur ena mungipan* "you better watch out..."

4 kommentarer:

Peace in mind sa...

Men visst blir man förvånad över vad folk avhandlar offentligt, både live och i mobiler. Att tjuvlyssna är grejen, jag kan bli helt uppslukad:)

Åsa sa...

anna: Eller hur! Ibland kan man nästan skratta sig fördärvad :)

Mie sa...

Så klantigt av dem! Du skulle sparkat dem på smalbenet lite innan du gick av;)
Och vad snygg du är i blopp-skjortan!

Åsa sa...

Mie: Jag var bra sugen!
Tack, skön är den oxå:)