torsdag 13 mars 2008

Judgemental!

Ja, jag vet att det inte är rätt att stoppa människor i fack direkt men ibland är det svårt att låta bli. Gammal yrkesskada tror jag. Jag kliver in på McDonalds och köper en glass. Det sitter folk vid alla bord men vid två av 4-borden sitter det bara en vid varje. Jag väljer bort den lite småsunkiga gubben som just spiller ketchup på sina lindrigt rena mjukisbyxor, och frågar en rätt välsminkad kvinna om det är ledigt vid henne. Så fort jag sätter mig börjar hon svamla om vad människor får stå ut med här i världen och kan jag passa hennes mat så att hon kan gå ut och hämta lite grejor och blablablabla. Hög som ett höghus.
Jag "fackade" den stackars gubben och missade totalt pundardamen.
Somliga straffar gud genast!

10 kommentarer:

Peace in mind sa...

Tänk vad fel man kan ha ibland. Stod du ut eller blev det bordsbyte?

Åsa sa...

Anna: Jag fördjupade mig i min bok och mummlande något till svar:)

Petra sa...

Ha, jobbigt sånt. Men å andra sidan vet du inte vad du hade råkat ut för om du satt dig brevid mysbyxmannen, han kanske hade spillt ketchup på hela dig :-)

Mie sa...

Ha ha så lätt det är att göra den missen. "Sunkisgubben" kanske var hur trevlig som helst fast han höll på att tapetsera hemma eller så;D

Var dags glimtarn sa...

Jag jobbar stenhårt med at tinte vara judgemental....

Stumpan, en helt annan sak. Jag blev så kär i ett par PRADA sneakers gröna och kikade in på Pradas hemsida:http://www.prada.com/

kolla in första sidan. Det hon har runt halsen! EN sån kan väl du virka!?!? Ha ha, tänkte om du ville ha mormorsremsor och farmorsband med? ; )

Var dags glimtarn sa...

Jag menade inte att betona EN så, men jag vill gärna ha en :D

Åsa sa...

vdg: Jag kollar!

Var dags glimtarn sa...

väntar med spänning.... :O (och hoppas att du förstår vilken bild det är jag menar!)

Åsa sa...

vdg: Jag fattar vilken bild!Den tajta runt halsen?! Den där kräver nog lite fundering. Jag är inte världsmästare på att skapa mönster direkt. Återkommer...

Var dags glimtarn sa...

Men den är lovely! Även i bara en färg :) Fortsätter att vänta med spänning! :)

Have a nice nice weekend!