onsdag 28 maj 2008

Den vådliga våren

Det är inte lätt att gå och lägga sig i tid när det är så ljust och vackert på kvällarna och det blir inte bättre av att jag är allergiska och allergimedicinen gör mig sååå trött(nu låter det nästan som om jag inte gillar våren men det gör jag. Även om jag nästan är mer i förtjust i hösten. Med de vackra färgerna, den höga klara luften och lugnet som infaller när man med gott samvete kryper ner i soffan med en kopp te, en kantarellsmörgås och tända ljus...ehhhh vänta nu det var ju våren jag skulle skriva om). Jag är helt enkelt trött, jättetrött. Jag somnar på tåget så fort jag sätter ner rumpan, och jag somnar så fort jag lägger huvudet på kudden och jag gäspar hela dagarna...
Men nu ska det förhoppningsvis bli lite bättre. Jag har i alla fall skaffat en annan allergimedicin som inte har trötthet som bieffekt. Så nu ska det bli Stumpan Piggelin igen!

6 kommentarer:

Peace in mind sa...

Å, det verkar så jobbigt med allergin...Mannen har, och han är en zombie nu. vi ser fram emot hösten, eller hur. Boken och soffan och höga klara luften är det bästa:)

Åsa sa...

Anna: Absolut fast jag tänker försöka njuta av sommaren också.

Fullfart sa...

Det är nog inte bara allergin, tänk på att omställningar tröttar också! Fast jag håller med om att även hösten är härligt även om jag gillar ljusa mornar.

Solrosfrö sa...

*räcker upp handen* En till som snörvlar och är SÅÅÅ trött. Idag var jag tvungen att stanna bilen på väg hem från jobbet och gå ut så jag inte skulle somna... Atjoo på dig syster ;D

Åsa sa...

Jessika: Atjooo tillbaka;D

Åsa sa...

Fullfart: Det är så sant. Och jag går faktiskt upp en hel timma tidigare så jag uppskattar också ljuset.