torsdag 25 september 2008

Sj kan man lita på 2

Jag satte mig skönt tillrätta på X2000 och plockade fram min dator och bloggade lite och jobbade lita. X2000 har en alldeles underbar räksmörgås i Bistron så den traskade jag i väg för att unna mig under tågresan. Jag hann precis ta första tuggan när tågpersonalen meddelar i högtalaren att tåget har fått ett större allvarligt fel och kommer inte att kunna fortsätta längre än till Herrljunga. Där knökar de in ett fullsatt X2000 i ett redan fullsatt sunkttåg till Skövde. En av mina medpassagerare konstatrera där vi står att det här är som att åka tunnelbana i 40 mil!
I Skövde får jag kliva av och vänta på ytterligare ett sunktåg från Göteborg(!) i en timma. Det tåget är försenat och tillslut anläder jag i Västerås drygt 2 timmar senare än beräknat.

I dag ska jag ut och åka igen, till Vansbro. Undrar hur det går?!

Uppdatering: Ja inte f*n taskade jag, tRaskade ska det vara :D

6 kommentarer:

Pia Wester sa...

Men gud så trött man blir på sånt....och du som just tagit en tugga!

Åsa sa...

ffp: Precis: Tänk dig, räksmörgås i handen, ryggsäck på ryggen, resväska i andra handen och handväska på axeln :D

Peace in mind sa...

...snart med en Annie, då går det lättare att resa med leende på läpparna, haha...

Fullfart sa...

Förhoppningsvis bra. Undrar hur många timmar du spenderat på tåget sen du började?
Du reser inte med lätt bagage precis! Men man behöver ju alltid ta med saker utifall att eller hur?

Åsa sa...

Fru kaos: Du har sååå rätt!:)
Fullfart:Ja många timmar blir det och många blev det i dag också:(
Nä inget lätt bagage direkt men man vänjer sig:)

Petra sa...

Ja, de jobbar verkligen på sin image SJ. Min tågresa till Gbg började med att tåget inte kunde köra från Lund pga tekniska problem. En halvtimme fick vi vänta där och när vi skulle hem så tog resan på 30 mil(som man kör på under tre timmar) över fyra timmar. Då stod vi och väntade 30 min i Hässleholm och 30 min i Lund för att åka till Malmö, ge mig styrka liksom.