söndag 26 oktober 2008

Som!

Alla som har småbarn är uppe tidigt i dag:) Men jag har tonårsbarn. Som ska komma hem klockan 3. Som ringer och säger att han kommer hem senare när de andra går hem. Som somnar hemma hos kompisar. Som jag ringer och väcker halv sju efter att vaknat i panik och insett att sonen inte är hemma. Som jag skäller på när han kommer hem. Som tycker att jag är helt korkad, han somnade ju bara. Jag sov länge sedan.
Tur att jag inte visst att 15 ungdomar i en busskur blivit påkörda av en bil i Västerås i natt!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars föräldrana i Västerås. Det är jobbigt att går upp tidigt med små barn, men ännu jobbiga att somna sent p g av tonåringar. Har det endå så bra / ela

Anonym sa...

Det hände inte långt från där jag bor, himla otäckt - jag är glad över att mina barn var hemma...

Anonym sa...

Det hände inte långt från där jag bor, himla otäckt - jag är glad över att mina barn var hemma...

Solrosfrö sa...

Voj voj jag förstår vad som väntar mig... Kommer oroa mig alldeles för mycket...

Peace in mind sa...

Inte lätt det där, att kunna släppa taget och samtidigt ha dialog och kontakt. Men tänk...en gång är ingen gång...och diskutera igenom med sonen varför föräldrar oroar sig (vilket du såklart redan gjort). Kram!

Åsa sa...

ela: Ja jag har ju liksom gjort de tidiga morgnarna:S Tack!
hedgehog: Huu otäckt!
fröet: Det hade varit skönt att vara en sån som inte ororar sig, fast det är ju inte heller bra alltid..
Pim: Det är en ständig dialog och han accepterar det för det mesta men ibland...

C. Meow sa...

Det kan verkligen inte vara lätt. Släppa, men inte för fort ...

Åsa sa...

camilla: Det är det som är kruxet liksom...