onsdag 17 december 2008

Envis!

Ibland undrar jag?! Varför jag ska vara så himla envis! För det första åker jag tåg från Göteborg med X2000 IGEN! Få se hur det går den här gången. Om jag får äta min räkmacka eller inte:) För det andra envisas jag med att det går så bra att gå till stationen. Var sjutton jag än befinner mig och trots att det är jobbet som betalar taxin. Det har något med frihet att göra... I Göteborg är det en sådär halvbra idé. Dels är det ganska långt och dels är det kullersten i hela stan och jag går i skyhöga klackar och med dragväska. En fullständigt urusel kombination. Dessutom har jag alltid bråttom. Så när jag väl slår mig ner på tåget är jag helt svettig och trött i mina fötter.

5 kommentarer:

Peace in mind sa...

Äh, lite rosiga kinder är bara klädsamt...du är ju queen of high heels, glöm inte det:)

C. Meow sa...

Kan väl kanske vara ganska skönt att gå den där biten trots att det är lite obekvämt. Rensar hjärnan lite?

Åsa sa...

Pim: Just ja, fast det var mest ljudet från väskan som var irriterande!
Camilla: Ja det är väl därför jag envisas:)

Solrosfrö sa...

Är du på väg mot Karlstad igen eller är det hem som gäller?

Åsa sa...

Hem är det den här gången. Jag är tillbaka i Karlstad 22-23 januari tror jag. Ny dejt då kanskse?