torsdag 5 februari 2009

Vad hände egentligen?

Jo här sitter jag och försöker göra en lättbegriplig sammanfattning av en rapport från Ernst & Young när jag egentligen skulle vilja göra moodboards med bilder, tyger, intryck och idéer. Ja, ja jag vet att det är viktigt det jag jobbar med. Att det har stor betydelse för samhället, ekonomin och enskilda människor. Men ibland skulle jag mycket hellre vilja ha ett riktigt kreativt jobb. Göra vackra saker som gör människor glada. Gestalta vackra tankar. Genomföra roliga idéer. Sätta glada färger på vardagen. Men nä, det är bäst att jag återgår till mina organisationsstrukturer, upplevelser av medbestämmande och vikten av genomtänkt ledning och styrning i en statlig myndighet. Japp så får det bli!

3 kommentarer:

Fullfart sa...

Blev den bra? Jag förstår att du drömmer dig bort från detta! Själv håller jag just nu på att formulera ett brev om den aktuella situationen som finns nu inom vår grupp! Inte roligt det heller!

Birgitta sa...

Jag har inte förstått vad du jobbar med...

Åsa sa...

Fullfart: Nä usch vad tråkigt! Jo då den blev okej. Ska fila lite på den i morgon.
Birgitta: Jag jobbar på Arbetsförmedlingen.