fredag 20 mars 2009

Adams revben?

REVBEN!!!! Kommer det helt plötsligt med tonårsröst från soffan i vardagsrummet. -Va? REVBEN!!!! Och nu hör jag retstickan i rösten också.
Vaddå revben? säger jag. Sånna som vi åt med Mormor och Morfar på landet. Jag vill ha det, NU, kräver Junior från soffan.
På fredag, säger jag. Vad ska vi ha till? Pommes och sås från Jensens, säger Junior.
Han har krav den unge mannen, men det låter onekligen som "fredagsmys". Jag tror att jag ska lyxa till det med italiensk glass i lösvikt också:)

6 kommentarer:

Birgitta sa...

Det lät gott, men jag undrar över den där glassen i LÖSVIKT? Nu känner jag mig som den lantis jag är:)

Åsa sa...

Birgitta: Vi har ett italienskt fik här i stan där man kan köpa hemgjord glass (av en italienare) som kulor eller i en halv liter eller en liter. Man pekar och de fyller på så mycket man vill ha:)

Petra sa...

Grattis! Du är en av vinnarna i min tetävling. Mejla mig ditt namn och din adress till petra.manstrom@gmail.com så kommer vinsten med posten!

Åsa sa...

Petra Månström: Jippiii! Mailar genast:)

Anonym sa...

åh - Jensens specialsås? Den älskar jag, ska nog köpa det till middag idag tror jag!

Åsa sa...

Hedegehog-sara: Riktigt god:)