tisdag 17 mars 2009

Ett annat liv!

Nu har jag ju varit hemma i ett par veckor och jag kan konstatera att det pågår ett annat liv här i mitt bostadområde på vardagarna. Som jag aldrig har sett förrut. På min morgonpromenad möter jag fem och ibland sex tanter som stavgår varje morgon. Jag träffar mammor och pappor påväg till öppna förskolan och jag möter gubbar med sina hundar på promenad. Jag krockar med barnvagnar och irriterar mig på långsamma pensionärer i affären. Och ärligt talat saknar jag Stockholm och jobbet. Det här är tråkigt!

4 kommentarer:

Peace in mind sa...

Hm, märkligt...känner igen de där figurerna...

Åsa sa...

Pim: Kunde just tro det:)

C. Meow sa...

Visst är det lustig - ett helt annat liv pågår på dagarna när vi är på jobbet.

Åsa sa...

Camilla: Ytterst märkligt:)