måndag 20 april 2009

Skjuter inte budbäraren!

(I det här fallet Försäkringskassan) Men jag undrar hur de som bestämmer har tänkt egentligen. Med det otroligt låga inkomsttaket. Jag tjänar inga astronomiska summor men jag har tydligen slagit i taket med råge. Så jag får ungefär hälften av vad jag tjänar normalt. Och jag klarar mig ju, jag har ju Maken. Men tänk om jag var ensamstående med barn. Och visst ska man rätta munnen efter matsäcken men man kan ju inte gärna byta boende, till exempel, för att man blir sjukskriven några månader. Ska man byta tillbaka sedan eller. Och alla människor har inte en årslön eller ens en månadslön på banken(även om vissa välbetalda högerpolitiker tror det:). Så nu har jag fått skälla lite, nu känns det bättre!

5 kommentarer:

Marina sa...

RESURS

Respekt för Sjuka och Utsattas Rätt i Samhället

http://resurs.ning.com/

Åsa sa...

Marina: Oj, intressant.

Att ha det gott sa...

mig har sjukkassan krossat
de säger att jag hamnat mellan två stolar
De var de som knuffade dit mig

Pia Wester sa...

Jag måste ha missat nåt, har du gått och blitt sjuk? Medlidande isåfall!

Åsa sa...

Att ha det gott: Usch!
FFP: Tack söta! Jo en 8 veckor sådär. Men på tisdag ska jag börja jobba deltid:)