fredag 30 oktober 2009

Fönstertittare!

Heter det Peeping Tom när man är kvinna? Hur som... Där jag går och fixar naglarna sitter man liksom i ett skyltfönster i en galleria. Och det är ett trevligt tidsfördriv att sitta där den timma, en och en halv så där som det tar att få naglarna fixade och spana in alla som går förbi. Och en fredag före helgdag vid lunchtid finns det många att titta på. Och jag kan bara konstatera att under hösten och vintern är vi inte särskilt intressant klädda vi svenskar! Oavsett ålder ser vi nästan likadana ut. I våra svarta ytterkläder, gärna praktiska med luva. Om du är tonåring gärna med lurv på. Och en stickad sjal i svart eller grått. De vågade har röd jacka eller någon liten färg på sjalen. Jeans och svarta lågklackade skor/stövlar. Och de flesta av oss har något slags råttfärg på håret.
Själv satte jag på mig en knallorange sjal i alla fall. Det är ju trots allt Halloween:)

2 kommentarer:

Peace in mind sa...

...och snart kanske jag sitter isvept i en vågad vit m lila kanter...

Eller snart o snart, du vet ju, ingen brådska. Kram!

Åsa sa...

Pim: Hihi, jag gjorde just ett inlägg om det:)