söndag 18 oktober 2009

Tips och tricks!

Jag bor ju en hel del på hotell som ni säkert förstått:)
Och jag har lite tricks eller kanske snarare ticks när jag kommer till ett nytt hotellrum. Jag sliter av mig skorna , drar för gardinerna, kollar in badrummet och lägger golvhandduk på golvet (eller annan handduk om det inte finns).
Jag kollar om det finns hårtork, kylskåp, strykjärn och vattenkokare och te/kaffe (det gör det inte alltid! De hotell som inte har hårtork skippar jag nästa gång, om jag får välja förstås) och jag är barnsligt förtjust i småförpackningar av i stort sett vad som helst så det är extra plus för sånt. För att inte tala om morgonrock. Något jag saknar som bara finns på SPA är ett par tofflor. Trägolv är kalla och heltäckningsmattor är lite äckligt.
Och ett par tips då: Om det finns små plastpåsar som man egentligen ska lägga bindor odyl i använd dessa till använda underkläder så att resten av packningen hålls fräsch, ta med frukt från fukosten (ja det är okej:) och sist men inte minst be att få byta rum om något inte är som det ska.
Ps. Jag har förresten ett ticks till. Jag har alltid ordentliga nattkläder, typ pyjamas (det har jag inte annars) i fall det skulle börja brinna eller nåt så jag måste springa ut. Knäppt va?!!! (ibland är det väldigt bra för vissa hotelrum är ruskigt kalla)

4 kommentarer:

Sara sa...

Och något jag hatar med svenska hotell är att det inte finns en vattenkokare och kaffe/te - som i England :)

Åsa sa...

Hedgehog-sara: Ja det är inte många som har det. Men en och annan finns det:)

Fröken Film sa...

Skapligt rutinerad:)
Inte utan att man blir lite impad...

Åsa sa...

Fröken film: Eller hur?! ;)