söndag 7 mars 2010

Tankar om sommarmodet

Det finns tre trender som jag kommer att tröttna på i sommar, det är jag helt säker på. Eller det är snarare så att jag redan tröttnat på en av dem, en gillade jag inte ens från början och den tredje kommer jag defenitivt att bli trött på även om jag tycker att det är fint i dag.
Jag pratar om Spets ovanpå tyg av annan färg, Bar mage och Sailorradigt, randigt på tvären alltså.
Spetskläderna har jag sett bland annat hos D&G, Dior, Marc jacob och till och med Odd Molly
Jag har lite svårt att förklarar vad det är som stör. Det är inte särskilt länge sedan jag hade något liknande på mig själv. Först tycker jag att det ser rätt gulligt ut med sedan vet jag inte riktigt. Det är kanske det att det ser lite billigt ut. Med svart spets är inte fullt så illa som det med vitt.

Ja så var det bar mage då. Här blir det bara en bild. Jag vill ju inte utsätta er för allt för mycket...
Om vit spets ser lite billigt ut så ser det här... superbilligt ut. Det går möjligen, eventuellt, kanske på tonårstjejer. Men för övrigt går det bort!!!! På mig själv-fetbort(det perfekta uttrycket just här av flera olika anledningar:)! På alla andra vuxna kvinnor, oavsett mage -bort!

Och så är det ju det här med tvärrandigt, alla klädintresserade bloggares favorit. Här är bara några av precis hur många exempel som helst: bon á parte, Givenchy, Filippa K och Hunky Dory.

Och problemet här är inte att det inte är snyggt för det är det. Själv skulle jag älska Hunky Dory klänningen, men det är överallt och då menar jag verkligen över allt. Det blir för mycket helt enkelt och kommer garanterat att stå mig upp i halsen.
Och så till sist en bonus. Oftast är det inredning som lånar från kläddesignen men här är det tvärt om och det är sååå coolt!

2 kommentarer:

Peace in mind sa...

Herregud vad du är uppdaterad...jag nöjer mig med Missys väska och ett par justa boots, slitna jeans och en random Molly. Kan vi va kompisar ändå:)

Åsa sa...

Pim: Okej då ;)