måndag 11 oktober 2010

Blåögd svensk!

Ja som ni säkert märkt vid det här laget har jag en lätt (hmmm) hangup på Alexander Skarsgård (och en och annan annan "rar ärta", jag bara älskar det uttrycket Linda!). Ja var var jag... Jo alltså följer jag en del av det som skrivs på nätet om karln. Och just nu pågår någon slags hetsjakt på honom på amerikanska skvallersajter. Och det är inte skvallersajterna som jagar utan det är de som kommenterar som gör allt vad de kan för att misskreditera honom och om jag begriper det hela rätt så beror det på människan han dejtar. Och att man helt enkelt inte kan tro på att han faktiskt är så trevlig och oamerikansk som han verkar.Och det här menar en hel del "experter" att det skadar hans karriär. Och det är här det blåögda svenska kommer in. I min värld påverkar inte sånt karriären alls. Han är väl inte en sämre skådespelare för det, liksom. Men i det fantastiskt ytliga Hollywood gör det tydligen det. Hela förhållandet beskrivs ömsom som hans största misstag och ömsom som en PR-kupp och vilket det än må vara så är det tydligen tillräckligt för att inte få de eftertraktade filmrollerna. Inte är det väl så här hemma i gamla Svedala? Jag menar tänk Persbrant till exempel. Inte sjutton skadade det hans karriär! Och han försöker inte ens verka trevlig;)

Inga kommentarer: