fredag 5 augusti 2011

"Äcklig gubbe" magnet!

Japp det är my middle name. Och då menar jag inte äcklig som i blottarsnuskig eller så utan just äcklig som i skitig och luktar illa äcklig. Och de verkar dyka upp så fort jag ska äta också. I måndags när jag skulle äta lunch i Slottskogen kom det en riktig alkis/uteliggar gubbe och satte sig precis bredvid mig och inte nog med att han var skitig och luktade illa han kedjerökte också. I torsdag när jag satt och åt lunch kom det en gubbe och började äta av maten jag just städat bort från mitt bord till bordet bredvid och han var inte precis fräsch han heller. Jag tappade definitivt aptiten. I dag när jag satte mig på tåget och började duka upp min lunch satte sig en gubbe med platsbiljett bredvid mig och luktade som om han sovit i en askkopp. Garanterat en bra bantningskur kan jag lova.
(och ja jag vet att det är synd om alkisar och uteliggare men det hjälper ju inte min aptit direkt)

4 kommentarer:

Katarina sa...

Ett tips är att smeta lite Vicks under näsan när man ska vara ute bland folk.

Eller om det var när man ska vara med vid en obduktion?

Faktum är att jag på sätt och vis känner igen mig. Fast inte direkt vad gäller äckel. För mig är det när jag ska flyga. Då är jag alltid tidigt på planet och sedan sitter jag och granskar alla som kommer på. Undrar vem som ska sitta bredvid mig. Och det är nästan alltid den som får mig att tänka 'Oh nej, hoppas att det inte är den personen'.

Åsa sa...

Katarina: Vickset är ju en toppen idé! Och precis så känner jag det också både på plan, bussar och tåg.

Katarina sa...

Ha ha - Vickset var bara ett försök till ett skämt.

Jag menar, du vill väl inte att all din mat ska lukta och smaka Vicks? :-o

Nej, då tror jag ett bättre förslag är att du skaffar dig ett 'posse'. Ett gäng med folk som du alltid har med dig och som sitter omkring dig och på så sätt förhindrar närkontakt med illaluktande främlingar.

Jag tror det skulle vara kul med ett posse. Undrar om man kan annonsera efter ett sånt?

Åsa sa...

Katarina: Hellre vicks än äcklig gubbe:) Fast ett posse är ju en ännu bättre idé! Undrar också om de ska ha betalt eller om det är betalning nog att få hänga med mig?