torsdag 5 juli 2007

Lampskrällen, uppkopplingar och mygghelvetet

I dag har vi haft en "fixa allt som är kvar dag" på jobbet. Vi har varit till återbruket, tvättat tjänstebilen och lämnat grejor till Myrorna. Eller förresten lämnat och lämnat, de ville inte ta emot lampan som vi tänkte skänka för de "sanerade" möbelavdelningen (vad nu det innebär) så vi försökte med Läkarmissionen, som vi åkte fel tre gånger innan vi hittade, men de hade semesterstängt så till slut fick vi åka till återbruker igen och slänga eländet. Tänk att det ska vara så svårt att göra sig av med ett lampskrälle. Vi skojade om att det hade kunnat bli en seriestrip med en flinande lampa, i baksätet på en bil, som huvudperson.

Frågan är bara vad vi ska hitta på för att få dagen att gå i morgon :-). Fast jag måste erkänna att jag kommer att sakna mina goa jobbarkompisar lite under semestern. Och jag kommer att sakna min och alla er andras bloggar också. Jag har nämligen ingen bärbar med uppkoppling som jag kan ta med till Öland och sedan till Norrlands djupa skogar. På Öland kanske det går att ordna ändå men i mygghelvetet... Jag tvivlar!

Nåja, några dagar har jag kvar hemma innan vi åker.

Nu ska jag ta och plocka ihop lite filmer till Fullfart och hennes Chicas så att de har något att roa sig med i sitt mygghelvete ;-). Det blir nog bra med lite Tom Cruise, Di Caprio och Travolta (?), ja den unga varianten alltså (I Grease).

Här kommer dagens:

Jag har på mig Skjortklänning från Indiska, vitt linne från H&M, bälte från Cubus, vita skinnballerinas från Vagabond, tröja från Lindex och halsband och fotlänk från Påhittiga Pärlhalsband så klart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev lite förtjust i din skjortklänning. Månne den finns kvar på Indiska ännu?

Åsa sa...

Hej Petra! Jag köpte den tidigt i vårasså möjligheten finns. Och nu är det ju rea också:-)

Anonym sa...

Du är alltid välklädd och proper. Du kanske ska satsa på en karriär som "personal shopper", du vet plan B, och jag kan ju bli din första kund. Behovet finns ju som du vet ;)

Åsa sa...

Goldengirl: Vi får väl ta en shoppingrunda efter semestern;-)