fredag 6 juli 2007

Äntligen!

Så var den äntligen här: Semestern!!!! Sista dagen på jobbet blev inte så lång än då. Tänk att det alltid finns saker som bara måste göras i sista minuten. Sedan hade Goldengirls dotter bakat en helsmaskig kaka till oss på fikat och det gjorde ju inte dagen sämre direkt.

Nu håller vi på och försöker få ihop Juniors packning. Han ska med fotbollslaget på turnering en vecka i Barcelona och av någon anledning har en del av grabbarna bestämt sig för att de ska ha med sig sina skatebordar (eller vad sjutton det nu kan heta i plural). Vet ni hur stor plats en skateboard tar i en resväska???? Det vet jag och Junior får helt enkelt välja mellan att inte ta med den eller att ha den absolut största resväskan vi äger och den är stor.
Jag har nog mer resfeber än vad han har. Det är första gången han ska vara borta så länge utan att ha med sig mamma eller pappa. Maken har tränat både fotbollslaget och innebandylaget i massor med år så han har alltid varit med på allting. Men nu har han slutat med fotbollen så Äntligen (tycker Junior) får han åka utan pappa. Nyss tyckte han att jag var världens jobbigaste morsa eftersom jag hade plockat ihop ett reseapotek åt honom och det mesta tyckta han var helt onödigt. Men han blev himla glad för den coola högtalaren som jag köpt till hans mobil/mp3.


När jag ändå håller på med bilder passar jag på att lägga in dagens också:
I dag har jag klänning och tröja från Rabalder, linnebyxor från Lindex och mina nya fina Soft Gray sandaler (fast byxorna åkte av under dagen. Det blev för varmt med både byxor och klännning).

Inga kommentarer: