onsdag 8 augusti 2007

Storkok och gelé på flaska!

Så där ja, nu har jag gjort både körsbärssaft, plommonmarmelad och plommonkaka. Det är förresten inte mina egna träd jag plockar i från. Uppfinnar Jocke är så snäll och låter mig klättra omkring i hans körsbärsträd och hans dotter Blomsterflickan plockade plommon åt mig. Så tack, tack. Saftflaska och marmeladburk kommer snarast. Recepten hittar ni som vanligt på Café Kanel bloggen.
Och om ni tror att jag är såååå himla duktig jämt kan jag berätta att min rödavinbärssaft numera är gelé på flaska, hmmmm. Jag ska försöka smälta den och blanda den med den svarta vinbärsasften jag tänkte göra i morgon. Jag har ingen aning om det kommer att funka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Samvetsplågare :) Du är sååååå händig. Får vi smaka på måndag?

Åsa sa...

Fortsätter jag i den här takten lär jag bli tvungen att ta med till jobbet på måndag, annars får vi inte plats i köket längre,hihi.