torsdag 27 mars 2008

Utmanad!

Så där ja gumman nu ska jag ta mig an din utmaning!

För fem år sedan hade jag barn som gick i mellanstadiet och jag hade precis fått ett nytt jobb som jag dessutom var halvtidssjukskriven från (doktorn ville att det skulle vara på heltid men man kanju inte börja ett nytt jobb med att vara helt sjuksriven heller!)

För tio år sedan hade jag precis fyllt trettio, börjat på ett nytt jobb för några månader sedan och vi hade bestämt oss för att flytta till vårt radhus.

För 15 år sedan hade jag ett litet troll som nyss fyllt ett och det andra på god väg i magen. Hemma och var föräldraledig var jag naturligtvis och flängde mellan öppna förskolan, babysim, babysång och BVC.

För 20 år sedan gick jag sista året på fyraårigteknisk och skulle snart vara en hoppfull nyexad kemiingenjör. Jag bodde hemma hos mamma och pappa i Eskilstuna i veckorna och hos Pojkvännen (numera Maken) på helgerna i Västerås.

Bättre sent än aldrig Anna?!

4 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Där ser man en gymnasieingenjör till ;) Jag gick bygg och tog studeneten -90 :)

Peace in mind sa...

Bättre sent än aldrig sa du ja:) Kul att få lite mer kött på benen, till ditt vackra ansikte. Och du, har du ork med en remsa till?

Åsa sa...

Jessika: Japp, fast det var länge sedan jag jobbde inom området...:)
Anna: Det kommer små usselbitar hela tiden:) En av tjusningar med att läsa andras bloggar regelbundet också tycker jag. Det är klar jag kan göra en remsa till!

Petra sa...

Säger som ovanstående; det är så intressant att få fler pusselbitar ;-D