onsdag 26 mars 2008

Tillbaka från Vintern

Jag åkte med ett tåg till LInköping okristligt tidigt i morse (därför är klädvalet så sent!) och någon stans mellan Katrineholm och Norrköping slumrade jag till och när jag vakande igen var det flera decimeter snö och snötyngda granar vart jag såg! Här är det barmark! Och jag åkte ju faktiskt söder ut!
Visste ni förresten att det tar 2 1/2 timma enkel resa mellan Västerås och Linköping men det tar bara 1 1/2 timma mellan Linköping och Stockholm fast det är ungefär lika långt. Ni kan ju gissa hur trött jag var på alla "mjölkpallar" som mitt tåg stannade vid! Man skulle bo i Stockholm....

4 kommentarer:

Peace in mind sa...

Om du gjorde det kunde vi fika varje dag:)

Åsa sa...

anna: Jaaaa! Det vore underbart!

Peace in mind sa...

I väntan på det kan du väl anta min utmaning!

Åsa sa...

anna: Jag kollar in direkt!