fredag 19 december 2008

Utmaning!

Jag har ju en ekologisk (närodlad) grönsakslåda som kommer till dörren varannan fredag. Och så här års är det en riktig utmaning. Kålrabbin har ni ju sett. Den har också innehållit rödkål, rotselleri, grönkål, palsernacka, jordärtskocka och naturligtvis rödbetor, morötter, lök och potatis. Och jag får verkligen använda min matkreativitet för att få till goda grönsaksrätter och tillbehör. Men den här veckan går jag bet! Vad i hela fridens dar gör jag med persiljerot?????

13 kommentarer:

Peace in mind sa...

Mäh, vet du inte det???Stuvar så klart, en klassiker. Jag skojar inte, det är helt seriöst.

Åsa sa...

Pim: Stuvad persiljerot! Okej, det låter som något som kan fungera:)
Stuva är annars en tillagningsmetod som förekommer ytterst sällan i det här hemmet!

Sara sa...

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig! :D

Åsa sa...

Sara: Konstigt! Det hade jag ju verkligen väntat mig:D

Peace in mind sa...

Sara vet inget om matlagning, helt ärligt, och hennes man lagar bara italienskt. Eh, det var väl tävling???

Åsa sa...

Pim: Nu igen? Vad vann du då?

Peace in mind sa...

Nä, men jag har ju redan fått världens finaste pris, den mjukaste fina halsduk av en gullig människa i Västerås...

Förresten är det bara vi vakna???

Åsa sa...

Pim: Antingen det eller också julstökar alla andra:)

Sara sa...

Jag slog in paket!

Åsa sa...

Sara: Julstök alltså:) Det hade jag också behövt göra!

Petra sa...

Man kan även rosta den i ugnen tillsammans med andra rotfrukter och potatis.
P.S. det är godare än att stuva ;)

Arctida sa...

Borsch så klart! :) God Jul på dig!

Åsa sa...

Petra: Det låter ju också himla bra!
Arctida: Aha! God jul till er alla tre!